Vokietijos keliuose nepilotuojami sunkvežimiai.

Vokietijos greitkelyje A9 (tarp Miuncheno ir Niurnbergo) neužilgo pasirodys nepilotuojami sunkvežimiai. Jie tris kartus per dieną veš „Deutche Bahn“ dukterinės įmonės „Schenker“ krovinius.

Projekto pradžią birželio 25 d. paskelbė Vokietijos susisiekimo ministras Andreas Scheueris, MAN koncerno vadovas Joachimas Dreesas bei „Deutche Bahn“ vadovai Aleksanderis Dolis ir Sabina Ješkė.

Tai bus pirmasis pasaulyje projektas, kurio metu nepilotuojamų sunkvežimių kolonos judės „vedamos“ tik vieno vairuotojo. Pirmasis kompiuterio valdomas sunkvežimis važiuos 15 m atstumu nuo flagmano. Kaip taisyklė, važiuojant kolonomis Vokietijos autobanais, sunkvežimiai turi laikytis 50 m atstumo.

Pasak susisiekimo ministro, toks krovinių gabenimo būdas sumažins riziką, padidins pervežimų rentabilumą ir sumažins aplinkai daromą žalą. Nepilotuojamų automobilių judėjimas oro srovėje, sukuriamoje pirmojo sunkvežimio, 10 proc. sumažins kuro sąnaudas – kiekvienam 100 km bus galima sutaupyti apie 3 litrus dyzelinio kuro.

Be to, tokioms sunkvežimių kolonoms perpildytuose keliuose reikia mažiau vietos. Dviejų sunkvežimių su priekabomis kolonai reikės 40 m vietoje 90 m. Susisiekimo ministro nuomone,  saugumas keliuose taip pat turėtų pagerėti, nes kompiuteris reaguoja į situacijos pokyčius tūkstantųjų sekundės dalių tikslumu.

Beje, saugumo sumetimais nepilotuojamų sunkvežimių kolonoje bus ir vairuotojas, kuris esant būtinybei galės perimti kolonos valdymą. Projektas turėtų trukti iki 2019 m. pabaigos.

Priminsime, jog pirmąjį panašų projektą 2017 m. lapkritį įvykdė „Tesla“ – tuomet JAV keliuose pasirodė elektrinis krovininis automobilis „Tesla Semi Truck“. Šis E. Musko sukurtas automobilis gali gabenti 36 tonas krovinių (tai maksimalus JAV leistinas krovinių svoris) ir be papildomos įkrovos nuvažiuoti daugiau nei 800 km.

Šaltinis: www.cargonews.lt